Vanliga frågor (FAQ)

Problem med skrivare, nätverksvolymer och rättigheter i Windows
Senast uppdaterad 5 månader sedan

Om du har en Windows dator med en användare i företagsnätverksmiljö (s.k. domän kopplad dator) och har problem med att du inte ser nätverksvolymer (utdelade diskar), skrivare eller inte får skriva till en viss mapp eller fil kan du använda denna guide för att se om felet kan rätta till sig innan du ringer/kontaktar oss.

  1. Håll in Windows-knappen på ditt tangentbord och tryck på R.
    Skriv in gpupdate /force /boot och tryck OK.

    gpupdate0.jpg


  2. Då ska ett fönster öppnas som ser ut så här.
    Låt den processen gå klart rutan stänger sig själv då den är klar.

    gpupdate2.jpg

  3. Kort efter kommer din datorn säga att den vill starta om sig. Låt den göra det.

  4. Starta om och logga in och se om ditt problem löste sig. Om inte kontakta oss.

Vänligen vänta!

Vänligen vänta... det tar en sekund!